2019. április 6., szombat

Franz bácsi jótanácsa

Itt Ebreichsdorfban van egy kedves szobor, a padon ülő Franz bácsi. Gondoltam odamegyek én is hogy jobban megismerkedjem az öreggel, hogy megtudjam ki is ő, és mit is csinál. Odaálltam a pad mögé, megnéztem miket szemlél és min tűnődik.

Kiderült hogy a fia állíttatta a szobrot, és pont oda, ahol sokat ücsörgött Franz bácsi. Ott, a patakpartján legeltette a kacsáit, beszélgetett az arra járókkal, és onnan szemlélte békésen az idő múlását. Ennek állított emléket a fia.


Miközben Franz bácsi a maga nyugalmában szemlélte a környéket, ajánlotta nekem hogy térjek be a szemközti piacra is, hiszen itt a tavasz és kezdenek érkezni a friss áruk.

Mondta hogy a friss tavaszi zöldség nagyon egészséges, igazán hálás érte a modern gyomor. És különösen nagy szüksége van rá a magyaroknak. Megköszöntem a jótanácsot, kicsit ücsörögtem még ott az öreggel, aztán betértem a piacra...


.
Üdvözlettel
A Kolostor Őre

Csak Könnyedén



Társadalmi célú hirdetés: