2024. május 21., kedd

Unser Airport

Vidám mosoly kíséretében tudatja az osztrák Heute napilap mai száma az olvasókkal, hogy ünnep van, öröm és boldogság, hiszen 70 éves lett a bécsi reptér. Éljen! Hurrá!

Személyesen is megszólítva érzem magam, hiszen a birtokos jelzős címhasználat, úgy mint "unser", (tehát a repterÜNK) esetemben nem a nemzeti közös nagy osztrák szívdobbanást jelenti, hanem konkrét ISIN számot, valós részvényeket. A befektetéseimről ritkán írok itt a blogban, akkor se nagyon részletezem, nem is mindegyikről írok, inkább csak érdekességként említem meg, hátha van aki szívesen olvas ilyesmit. E témakörben a Zürich Reptércsoportról volt már szó, azonban ha a mai nap a Heute ilyen címlapsztorival fogadott, akkor ezügyben gondoltam pár dolgot én is megosztok most itt a blogon.

Turizmus Business

Mióta befektetésekkel foglalkozom intenzíven, mindig is kerestem azokat a lehetőségeket, ami a turizmust érinti. Covid-ot leszámítva remek iparág, ami ráadásul úgy tűnik nem is akar csillapodni. Az emberek megállíthatatlanok. Nyitott voltam tehát mindig is az ilyen lehetőségekre, és ezügyben találtam rá három reptércsoportra, amiben már hosszú évek óta vagyok részvényes. Szerepem nem operatív és menedzsmenti szintű, pusztán passzív résztvevője vagyok az események. Úgy, ahogy bárki más is lehet, hiszen ezek nyilvános részvénytársaságok, tőzsdén elérhető cégek.

- Zürich Reptércsoport
- Frankfurti Reptércsoport
- Bécsi Reptércsoport

(Ez a blogbejegyzés nem befektetési tanács, senki se legyen se meggondolatlan, se felelőtlen! Soha. Semmikor.)

Azért írom csoportnak, mert ezek a cégek nemcsak az adott városban működtetnek repteret, hanem Európában máshol is, ráadásul távolabbi kontinenseken is. Szóval a turizmusnak egy elég nagy részét lefedik. Érdeklődéssel figyelem a számaikat, a statisztikákat, a fejlődést, új üzleteket, és végeredményben a lényeget: az eredményt.

Nagyításhoz klikk a képre!

Ahogy a fenti cikkben olvasható a bécsi reptéren 1954-ben 64 ezer utas volt, 2019-ben pedig rekorszámú 31,7 millió.
Sok minden benne van ebben a két adatban. A változó és a fejlődő világ, a gazdag Európa, jómód, innováció, az emberi kíváncsiság, a lehetőségek megnyílása és elérhetősége.

Gyerekkoromban, amikor apuékkal a nyári melegben izzadtan ültünk két falu közt egy lehúzott ablakú zöldszínű Zastavában, és azért kellett megállni a főúton, mert épp birkákat tereltek át rajta, így aztán az autósoknak türelmesen várakozni kellett, akkor elképzelni nem tudtam volna még azt, hogy néhány évtized múlva én európai reptérbefektető leszek. Ám, mégis így alakult.

Ez is eszembe jut mindig, amikor a politikusok haldokló nyugatról, és haldokló Európáról beszélnek. Higgyék el, Európa és a nyugat köszöni szépen nagyon jól elvan. Akadnak problémák persze, akadnak nehézségek, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy például a Bécsi Reptér forgalma talán már idén, talán pár év múlva, de új csúcsra fog menni. A cégcsoport és a város folyamatosan fejleszt, bővít, innovál, hogy aztán a maihoz hasonló mosollyal tudják majd ünnepelni a 35 milliós utasszámú új rekordévet. Bécs és a reptér jól elvan, Nyugat-Európa szintén jól elvan, kérdés már csak annyi: Magyarország jól elvan?


A Kolostor Őre