2023. május 17., szerda

Lausanne

Svájci utunk a Genfi-tó környékén ma Lausanne-hoz ért. Vannak olyan vélemények, miszerint a tó "fővárosa" nem is Genf, hanem maga Lausanne. Nem tudom, mindenesetre gyönyörű, teljesen lenyűgözött.

Főleg az óvárosban voltunk, és a kis utcákban a házak mögül fél szemmel mindig látható a hatalmas vízterület, a gyönyörűen kéklő Genfi-tó. A város egyik része a vízparton van, a másik pedig lassan kúszik fel a domboldalon. És ott találhatóak a hűen megőrzött és felújított régi, történelmi épületek.


A kis utcák közti tereken helyi árusok kínálják a portékájukat.



Hangulatos sétánk különböző helyszínekre vezetett. Annak ellenére, hogy engem ezek az egyszerű, de mégis rendben tartok történelmi házak és utcák is teljesen lenyűgöznek és magukkal ragadnak...


...azért a híres épületeket, múzeumokat és kiállításokat is megtekintettük, amelyek nagyon tanulságosak, informatívak és gazdagon illusztráltak voltak.


Jártunk a Rimune-palotában és a városi múzeumban, és mindkettő helyszínen, párhuzamosan több kiállítást is futtattak. Kedvelem az ilyen helyeket. A múzeumi elmélyülést aztán a katedrális csendje követte:

A lausanne-i katedrális 12. és 13. század környékén épült egy római tábor helyén. Nem semmi történelmi időtáv.

Leültünk Zsuzsával a Rózsaablakkal szemben és csendben szemléltük mintázatát, kidolgozottságát, üzenetét és hangulatát. Zodiákus, állatövi jegyeket és az évszakokat mutatta be.

Ültem, néztem, csak néztem, és egy idő után nem tudtam másra gondolni: mandala.


Business as usual

Az óváros luxusboltjai közt egyszercsak rátaláltam valami számomra különösen értékesre:


Korábban meséltem már a Hugo Boss részvényeimről itt a blogon, szóval amikor szembejött velem a márka Lausanne belvárosában, az amúgy is kellemes hangulatom aztán még derűsebbé vált.

Svájc, Genfi-tó, Lausanne, Hugo Boss. Nehéz lenne fokozni, úgyhogy irány vissza a szálloda, holnap egy új nap vár.


A Kolostor Őre