2023. április 15., szombat

Bruce Lee és Hugo Boss


Az ázsiai harcművész és az európai divatcég találkozása

Izgalmas üzleti sztorikat szoktam néha közzétenni itt a kolostoros blogon, olyanokat, amibe én magam is benne vagyok, amibe pénzt fektettem, ami az üzleten és a profiton túl egyéb érdekességet is nyújthat az olvasóknak. Egy ilyen jön most is: Bruce Lee és a Hugo Boss találkozása.

KÉP: Hugo Boss London Oxford Street

Hat évvel ezelőtt

vettem az első Hugo Boss részvényeket a frankfurti tőzsdén, amit aztán későbbi vételek is követtek (akikkel szoros kapcsolatban vagyok befektetési témában, a szűk családi/baráti kör, őket természetesen már ekkor értesítettem az üzletről), és azóta majdnem minden évben vettem még hozzá. Igy aztán mára már egy kellemes kis részvénypakkom van a cégben. E részesedés miatt szorosan követem a fejleményeket, legyenek azok pénzügyi, marketing, management, vagy egyéb kérdés. Tőzsdén lévő társaságként a Hugo Boss részvényeinek árfolyama természetesen erős ingadozást mutat, ezért kiemelt kockázattűrő képesség szükséges hozzá, nem is ajánlott ez a műfaj mindenkinek.

Olasz Stil

A Hugo Boss a német gazdaság egy olyan brandje, amelyik világhírű lett, és ezáltal megmozgatta az olasz divatipar fantáziáját is, hiszen a Marzotto család nemcsak hogy a cég egyik nagytulajdonosa (részesedésük 15%), hanem a felügyelő bizottságban is jelen vannak két személlyel.

KÉP: Hugo Boss CEO Daniel Grieder

A Svájci Kapitány

Daniel Grieder személyében pedig egy szakmai nagyágyút igazolt le a Hugo Boss 2021-ben a cég megújítására és vezetésére. Herr Grieder a svájciak makacsságával és módszeres precizításával látott neki a feladatnak. A több évtizedes divatipari tapasztalatát állította a Hugo Boss szolgálatába. Már látszanak munkájának az eredményei. Ráncfelvarrásra került a márka, újabb szponzorizációs és marketingszerződések, dinamikusabb online jelenlét, és ami a nap végén kiemelten fontos: árbevételi rekordok!

Ázsiai Kereskedelem

Glóbuszunk történelmében hosszú múltja van a nyugati világ és a keleti régió kapcsolatának, legyen az háborús, kulturális, turisztikai, vallási, vagy kereskedelmi téma. Mindkét térségre nézve vannak dicső fejelezetek, és kevésbé tündöklő részek is. A Hugo Boss már évtizedek óta jelen van termékeivel az ázsiai régióban, azonban a mostani márkamegújulást követően még intenzívebb jelenlétbe kezdenek, aminek egyik fejezete, a harcművész-legenda, Bruce Lee és a Hugo Boss kapcsolata. A cég emellett természetesen több sportot is szponzorizál, fiatal influenszerekkel, modellekkel, művészekkel működik együtt.

Mivel Bruce Lee népszerűsége a nyugati és a keleti világban is erős, ezért jó választásnak tűnik a márka részéről ez a kampány, és talán hozzásegíthet a profiton túl a kontinensek kulturális közeledéséhez is. A cég a közleményében kiemelte Bruce Lee szellemiségét, amivel forradalmasította a harcművészetet és új utakat keresett, határozott és bátor egyéniségével tehát tökéletesen illeszkedik a cég Be Your Own Boss filozófiájába.

Hiába no, az igazán nagy tömegeket Hollywood, a pop, a divat, és az új trendek képesek széles körben megmozgatni. Aztán ha ez a kapcsolódás megvan, utána már el lehet mélyedni jobban egy-egy területben, akár a harcművészet, kultúra, divat, történelem, filmművészet, vagy bármi egyéb témában. A üzleti kockázatok kedvelőinek pedig a német piac, akár a frankfurti börze kínálatában.


A Kolostor Őre


BOSS LEGENDS: Bruce Lee


YouTube Link >>