2022. június 4., szombat

Lajta-hegység, Ferenc József kilátó

Kilátás a Fertő tóra.

Zsuzsával egy kellemes kirándulásra indultunk a napokban a Lajta-hegység erdejébe. Ismerős valamelyest már a táj, jártunk ott többször:

- Szent Anna Kolostor Misztikus Sármja >>

- Az erdő szelleme >>

- csempész út >>

Korábbi túráink ellenére is bőven kínált még felfedeznivaló szépséget a Lajta-hegység erdeje. Túrabakancs a lábra, hátizsák a hátra, és elindultunk hát újra, be egészen az erdő mélyébe, fel egészen a hegy tetejére.

Céltudatosan haladtunk, a Ferenc József kilátóhoz igyekeztünk. Csodálatos erdei ösvényeken vezetett utunk, szép volt idő és jó a levegő, a madarak énekeltek, mi pedig kitartóan haladtunk egyre feljebb. Aztán elfogyott az ösvény, felértünk egy kis rétre, kinyílt a táj, és megmutatta magát uticélunk, a 10-12 méter magas kőtorony, a Ferenc József kilátó.

Nagyításhoz klikk a képre!

Kaszált fű, padok, kellemes kis környezet várja tehát a kirándulókat. A kilátót az Osztrák Turisztikai Klub építtette 1888-ban, I. Ferenc József császár uralkodásának 40. évfordulójára.

Lehetett sejteni már a torony aljánál is, hogy szép kilátást fog kínálni az érdeklődőknek, így aztán kíváncsian léptem be a masszív kőépületbe.

Határozottan lépkedtem felfelé a lépcsőn.

A teteje körpanorámás volt, minden irányba szét lehetett nézni, és mivel szép tiszta volt az idő, egészen messzire elláttunk Zsuzsával.

Magam elé képzeltem a túrázók korábbi generációit, azokat, akik már száz évvel ezelőtt is boldogan taposták az erdei ösvényeket, és kilátókról szemlélték a tájat, ették szendvicseiket, jólesően húztak egy nagyot kulacsaikból, hogy aztán este boldog fáradtságban hajtsák fejüket álomra. Minden generáció megtalálja örömét a természetben.