2010. április 27., kedd

A harmadik X

!!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!!
FIGYELEM! Erősen személyes jellegű blogbejegyzés következik! A továbbiakat, csak a kolostor leglelkesebb olvasói számára ajánlom, ugyanis a blog legfőbb témája a meditáció, csupán érintőleg fog most megjelenni!
!!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!!

Mi is ez a "harmadik X" ?

Nem más, mint a harmadik évtized kezdete! Hogy hol?
Az én életemben, tádádádááá!!!! Ugyanis pont ma van a napja annak, hogy 30 évvel ezelőtt megszülettem! 1980. április 27-én, a majom évében, a bika havában, oroszlán aszcendensel, a gyönyörű Magyarország, keleti csücskében.

Lehet hogy Számodra még így is szemtelenül fiatal vagyok, és talán a fiad, vagy akár az unokád is lehetnék korban, de az is könnyen meglehet, hogy én tűnök idősnek Számodra, ezzel a kerek 30-sal. Mindegy is. Viszont nagyon sokat gondolkoztam egy dolgon.

Vajon milyen különlegességgel ajándékozhatnálak meg,
ezen ünnepi alkalomból?


Törtem a fejem, vajon mit hozzak el ide a kolostorba, ezen a különleges évforduló kapcsán? Gondoltam én mindenféle meditációs csemegékre, bölcs idézetekre, sztorikra, tanulságokra, zenékre, és minden ilyesmire, amíg végre ki nem pattant az isteni szikra, és meg nem találtam az alkalomhoz, és a helyzethez leginkább illő ötletet!

Egy olyan meglepetés ez, vagyishogy pontosan kettő, ami számomra nagyon kedves. Kötődök hozzájuk, és szerintem Neked sem lesznek nagyon idegen és távoli dolgok. Ráadásul azért, "szegrű-végrű", de csak odakanyaríthatjuk majd mindkettőt picit a meditáció témájához!

Ez a két meglepetés dolog, köthető a múlthoz és a jelenhez is. Kötődik a közös múltunkhoz. A születésem körüli évekből érkezik az egyik. A másik pedig a közös jelenünkhöz, a mostani éveinkhez kötődik, ugyanis napjainkból kerestem ki ezt a kis különlegességet!

****************************
MEGLEPETÉS #1
****************************

A leges legnagyobb magyar filmek közé tartozik szerintem az, amit elhoztam most Neked! Ráadásul ez nem is "csak" egy film, hanem egy egész sorozat! A születésem körüli években vették fel, és azóta már sokszor leadták a tévében. Nekem annyira tetszett, hogy pár éve meg is vettem DVD-n. Évente legalább egyszer végignézem mind a 14 részt! Hogy mitől is különleges, kedves, szép, és szívhez szóló ez a sorozat?

Attól, hogy a 70-es évek végi, és a 80-as évek körüli Magyarországot mutatja be, egy szokatlan szemszögből! A stáb egyik tagja így nyilatkozott róla:

"Az életemben minden földrészen járhattam a munkám miatt. Az Antarktiszon is! A Kilimandzsáró-film, ha úgy vesszük, szintén egy különlegesség volt. Vagy különlegesség volt Ausztrália, a Távol-Kelet, Japán. És mégis, a hozzám legközelebb álló munka ez az "egyszerű" magyar sorozat volt. Az a tíz bolond, akik ott végigbaktattunk, mindent megkaptunk ettől a forgatástól. Örömöt, összefogást, közösségi életet, esténkénti tábortüzet. Volt értéke annak, amit csináltunk. Hiába voltam mondjuk A Hétnek dolgozni Nigériában, vagy voltam luxushotelekben bizonyos meghívások miatt. Ezek nem akkora értékek, mint egy ilyen bolondság, hogy az ember baktat, és megcsinálja élete legkedvesebb munkáját."

Egy másik stábtag pedig ezt mondta:

"Azt gondolom, hogy a nézők éppen azt díjazták többek között, hogy amikor nézték a sorozatot, megélték, hogy ők is jönnek velünk, rácsodálkozhattak Magyarországra, és pontosan érezhették, hogy mi nem akarjuk sem szépíteni, sem csúfítani, ez a film tényleg olyan, ahogy mi láttuk, illetve ahogyan elsősorban Rockenbauer Pál látta. Mindegyikünk bedolgozott, de az, hogy mi jelenik meg, az a rendező, ebben az esetben Pali látásmódját tükrözi. És ez a látásmód mindenképpen újszerű volt.

Mert bármelyik addigi természetfilmet megnézzük, picikét olyan, mintha egy fényképalbumot nézegetnék. Nagyon szép tájak vannak fényképezve, van egy narrátor, és ezek az alkotások nagyon korrektek és színvonalasak is lehettek, de azért mindegyik egy picit művi volt. A Másfélmillió lépés pedig éppen a személyessége miatt különbözik ezektől. Tehát nem csak a néző és a riportalany között jön létre rögtön egy személyes kapcsolat, hanem a film maga tulajdonképpen Pali személyes önvallomása Magyarországról."


Bizony ez a (több mint) természetfilmsorozat nem más, mint a Másfél Millió Lépés Magyarországon! Ismerős? Ha még mindig nem, akkor had segítsek ezzel a kis zenével, szerintem erről már be fog ugrani!



Egy kis stáb, pár kamerával végig gyalogolja az országos Kék túra útvonalat, és közben folyamatosan filmeznek. Mindenképp érdemes megnézni (akár újra is) a 14 részes sorozatot. Csodás tájak, falvak, erdők, mezők, hegyek, patakok, és emberek. Olyan riportok és zenék vannak benne, ami tökéletesen bemutatja Magyarországnak azt az arcát, amit az irodából, az autóból, vagy a panellakásokból lehetetlen meglátni!

Csodás, gyönyörű, elgondolkodtató, meditatív, felemelő, tiszta, természetes, és még sorolhatnék itt most sok-sok szép jelzőt. A természet szeretete, tisztelete, a vidéki élet jóértelembe vett egyszerűsége és kedvessége, és természetközelsége nagyon benne van. Igazán lassú tempójú, amolyan túrázós jellegű az egész film. Végig a túraútvonalon, be-be térve falvakba, városokba, elbeszélgetve emberekkel, megmutatva sorsokat, szakmákat, településeket, örömöket-bánatokat. Fantasztikusat alkotott a stáb, a munkálatok összes szervezői, és segítői! Ezt hoztam el most Neked a születésnapom alkalmából. Ha már éltél akkoriban akkor picit nosztalgiázhatsz. Viszont ha Te még nem éltél akkor, abban az esetben pedig, "kötelező tananyagként" ajánlom! Érdemes, hiszen ezt és így, sehol nem tanítják az iskolákban!

A teljes sorozatot itt megnézheted >>

A MOKÉPnél pedig meg tudod venni az első, a második, és a harmadik részt is.

A hosszú, több hónapos forgatásról pedig fantasztikus kulisszatitkokat, és háttértörténeteket olvashatsz itt >>

Ugorjunk 30 évet, és folytassuk egy teljesen más jellegű, ám hozzám (és szerintem sokakhoz) nagyon is közel álló dologgal, a humorral!

****************************
MEGLEPETÉS #2
****************************

Én, aki Hofi Gézán, Markos-Nádason, Kocka utca 13-on (Nagy Bandó), Gálvölgyi paródiákon, és hasonló jellegű csemegéken nőttem fel, bizony sokszor könnyesre röhögtem magam!

Ezek után magasra lett téve a mérce, nehéz is ezt a mostani humoristáknak megütni. Persze ma is sokan vannak akik nagyon ügyesek, viszont kevés van, akiken ismét könnyesre röhögöm magam. Viszont az utóbbi időben feltűnt ifjú tehetségek közül, az egyik bizony nagyon kiemelkedő! Olyan poénokat nyom, hogy nem tudom elégszer megnézni! (-:

Őt "hívtam meg" most ide a blogba, a születésnapom alkalmával. A humorával szeretnélek megajándékozni ezen az évfordulós eseményen. Ünnepeljük vele ezt a kerek számot! Ő pedig nem más, mint a Búcsúszentlászlói Betyár, Bödőcs Tibor!

(figyelmedbe ajánlom a Ferus karaktert,
és a Jenő: mennnyünk mama? jelenetét!)



***********************************************************

Most már így a blogbejegyzés végéhez közeledve lassan, örülök hogy velem tartottál ezen a kis születésnapi, kolostoros eseményen. Azt kívánom ezen alkalomból, hogy minél több blogolvasó életében egyre inkább jelenjen meg a humor és a természet szeretete! Ha ez a kettő megvan, akkor bármilyen nehézséggel is kínálna a Sors, ez a két dolog mindenképp segít majd oldani a feszültséget, a nehézségeket és a szomorúságot. A humoron, és a természet szeretetén túl, ha még a rendszeres meditáció is helyet kap az ember életében, akkor aztán olyan erők mozdulnak meg, amelyek mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy igazán emelkedett és boldog élet alakuljon ki! Ezt kívánom mindannyiunknak!

Hálás vagyok nagyon a Sorsnak, hogy találkozhattam Shri Mataji "üzenetével"! Az pedig külön örömmel tölt el, hogy lehetőségem van ezt másokkal is megosztani, és láthatom, tapasztalhatom azt, hogy ez a könnyed és spontán meditáció, a sahaja jóga, micsoda óriási változásokat tud az emberek életébe elhozni! Erre pedig nagyon nagy szükség van ám. Felemelő érzés látni még azt is, hogy számomra teljesen idegen, ismeretlen embereknek okoz örömet, megnyugvást, reményt és bíztatást, ez az egyszerű kis kolostoros blog, amit szerkesztek itt hétről-hétre!

Már a legelejétől hittem benne hogy sok emberhez elfog jutni, és adni fog Számukra pár felemelő, tanulságos, olykor pedig mulatságos perceket. Örülök hogy Te is itt vagy, és hogy találkoztunk. Útjaink, Sorsunk, még ha csak picit is, de keresztezték egymást, és még ha csak pár percig is, talán csak az újabb bejegyzések elolvasásának idejéig is, de együtt "haladunk"...

A következő 30 évre nincs is más kívánságom csupán az, hogy akár egymással, vagy éppen egymás nélkül, a kolostorral, vagy akár anélkül, de tényleg tudjunk végre igazán emelkedett, könnyed, meditatív, bölcs és boldog életet élni!


A kolostoros blog szerzőjének
"Csak Könnyed" üdvözletével

Az Őr

.