2012. augusztus 14., kedd

Csend legyen!

A rohamos léptekkel modernizálódó világunk egyik frusztráló mellékhatása az egyre "sűrűbb" zaj. A forgalomban találkozhatunk a brutális tuningkipufogókon keresztül, a kocsikból üvöltetett észveszejtő tucc-tucc zenén át, a mobiletelefon és egyéb kommunikációs eszközök pittyegésén keresztül, a lakásunk modern technika vívmányaival amelyek csipognak, zubognak, kattognak vagy sípolnak. Az egyensúlyt vesztett és felpörgött világunkban az emberek is egyre hiperaktívabbak, ezért állandóan csinálniuk kell valamit. Nyüzsögni, fecsegni, locsogni, tenni, venni, pakolni, jönni, menni, szóval igencsak hozzájárulnak a "zajforgalom" növeléséhez, és akkor még nem is beszéltem az egyre több és lármás TV és rádiócsatornáról, aztán pedig az internet végtelen tengeréről. Szóval van itt minden ami óriási alkalmazkodóképességet vár a el a hallójáratainktól, és az idegrendszerünktől egyaránt! De csend vajon van valahol? Igényeljük egyáltalán? Jól esne néha?
 
Erről a témáról olvashatsz most itt a kolostorban, ugyanis a csendautomata után, most megismerkedhetsz a csendszobával is. Érdemes lesz ezt most itt elolvasnod, mert a technikai újdonságok után még egy olyan könnyű kis gyakorlati technikát is kapsz majd, ami segítségedre lesz bármilyen kreatív munkát is végeznél, vagy válaszút előtt állsz, netán jól jönne néhány Isteni Sugallat az életeddel kapcsolatban, vagy csak néhány nyugodt nap! Gyere és fedezzük fel együtt a csend birodalmát!

Csendautomata után csendszoba

Pár éve már szó volt itt a blogon egy különleges csendautomatáról, most pedig, egy szinte "őrjítő" csendszobára lettem figyelmes a neten. Ahogy írják, teljes csend van bent. Vajon az milyen lehet? Ha már próbálkoztál a gondolatmentes meditációval, akkor tapasztalhattad, hogy milyen "zaj" is dúl az elmédben, és egy ilyen helyen szerintem ez hatványozódhat. Mivel kívül maximális csend van, ezért nem hallasz mást, csak magadat! A tested működésének hangjait, és az elméd "kattogását", ahogy nem bír nyugton maradni, és csak gondolkodik. Azt írják a cikkben hogy ez elég őrjítő, nem is nagyon bírják sokáig az emberek. Elhiszem. Nem ehhez vannak szokva. Túl nagy a nyugalom.

A cikkben említik hogy könnyen fel is erősödhet más érzékszervek működése is. És mivel ez most itt nem Biológia a Kolostor udvarán című blog, ezért nem egyéb érzékszervek működésének erősödéséről, hanem valami sokkal finomabb szintű, sokkal spirituálisabb dolog működésének a felerősödéséről olvashatsz most itt a csend kapcsán. Ha ez felerősödik benned, akkor sokkal hatékonyabb, kreatívabb, újítóbb leszel a munkádban, a párkapcsolatodban, a hobby-dban, vagy akár a családi életedben egyaránt. Még talán a lakóközösségedet is meg fogod tudni ajándékozni pár hasznos és új, esetleg "csupán" szép és kellemes ötlettel! Elismerő pillantásokat kapsz majd az élet különböző területeiről, hogy eeez igen, micsoda ötletei vannak!

A magányos Őr inspirációra lel

A kánikulai forróság közepette, most nyáron úgy adódott hogy pár napra teljesen egyedül maradtam. Párom Zsuzsa elutazott néhány napra. Mi sok időt töltünk együtt, és bár annak ellenére hogy imádunk itthon lenni, azért folyamatosan csak van valami programunk. Vagy jönnek hozzánk, vagy mi megyünk társaságba, programokra, úgyhogy zajlik az életünk, bár igyekszünk azért nagyon beosztani az időnket, hogy valóban úgy éljünk ahogy szeretnénk. Zsuzsa elutazott néhány napra, és úgy adódott hogy egyedül maradtam.

Egy-két kötelezettségem volt, de igyekeztem ezt a pár napot valóban egyedül tölteni. Két órát házon kívül voltam, de egyébként a társaságom csupán az itthoni növények és állatok voltak. Nagyon jólesett az, hogy most nem beszélgetek, csak csend van. Nem figyelek senkire, és rám sem figyel senki. Nem kívánok senkinek semmit mondani, és nekem sem mond senki semmit. Csak magam vagyok és a létezés. Az amúgy is ráérős falusi hangulat, itthon most még jobban lelassult. Internethasználatot is minimumra állítottam, csak a szükséges dolgokat néztem meg, vagy végeztem el. Telefonokat se nagyon kezdeményeztem, igyekeztem valóban csak magammal lenni, és az életfenntartáshoz szükséges, minimális tevékenységekkel. Azokban a napokban csupán kétszer ettem. Dél körül és este. Közben egy-két tea. A csendet csak a teafőző sípolása törte meg, esetleg Balu horkolása a kertben, vagy ahogy a nyári szellőben susogtak a falevelek. Nagyon meditatív volt ez a "némaságban", csendes magányban eltöltött pár nap. Jólesett, feltöltött. Nyílván akik egyedül élnek, azoknak ez nem újdonság. Vagy a némaságot fogadott szerzeteseknek sem, de akik átlagos életet élnek, család, haverok, rokonok, kollegák stb. stb. azoknak úgy eltölteni 2-3 napot, hogy senki nem szól hozzájuk, és ők sem szólnak senkihez, az furának tűnhet. Pedig nagy erő van ebben, de csak akkor ha örömödet is leled benne, feltéve ha...

Nyitottan állsz az egészhez, és nem büntetésként élsz meg egy ilyet, hanem ajándékként. Így voltam én is. Gondoltam hogy pihenek majd, meditálok, szemlélődök, és valóban csak a minimális életfenntartáshoz szükséges tennivalókat végzem el magam körül, amikor aztán beindult egy különös folyamat. A nagy csendben olyan inspirációra leltem, mint nagyon ritkán. Egész egyszerűen, mivel a hétköznapokban egy csomó mindenen van a figyelmem, amin ott akkor nem volt, ezért belülről elindult egy intenzív inspirációs áramlat.

Ötletlavina

Egyszercsak azt vettem észre, hogy életem különböző "kreatív" területeivel kapcsolatban (mint pl. ez a blog) egy egyre nagyobb lendülettel növekvő ötletlavina kezdett beindulni. Jobbnál jobb ötletek egymás után. Egyik a másikból. El is kezdtem jegyzetelni. A csendes szemlélődő napok, egy valóságos ötletcunamit indítottak el bennem. Csak hagytam ezt a fajta áramlást miközben teát főztem, kerti munkákat végeztem, mosogattam stb. stb. Aztán csak jegyzeteltem, jegyzeteltem, teáztam, sétálgattam, ücsörögtem, majd újra csak jegyzeteltem, és így elvoltam magamban. Nyílván ezek közül a kis ötletmorzsák közül lehet hogy sok értéktelen, azonban lehet hogy lesz olyan, amelyik talán sorsfordító is lehet. Akár rám nézve, akár másokra. Ki tudja? Bármi lehet, nem tudhatjuk előre. Miért is írok most itt erről Neked?

A tudós és az ő megfigyelése

Mint egy partra vetett hal, úgy szenved az ember sokszor az ötlettelenségtől. Nem tudja milyen ajándékot vegyen az ünnepeltnek. Nem tudja milyen irányba is folyik az élete. Nincs ötlete a vállalkozása előrelendítéséhez, nem tudja mit tanuljon, és még hosszan lehetne folytatni a sort, de ebből bizony ki lehet lépni. Ne görcsölj, ne szenvedj! Pusztán legyél egy picit csöndben. Hangolódj rá a csendre és a belső Én-edre. Vagy úgyis írhatnám a Lelked hangjára, és az Isteni Intuícióra. Az segíteni fog, és olyan információkat kapsz majd Tőle, ami közelebb visz a Sorsod beteljesedéséhez. Ezt a finom kis hangot, ezt az Isteni Üzenetet viszont nem fogod tudni meghallani, ha a figyelmed nem belül van, hanem "kint" a "zajban". És ez az őrült világ bizony mindent megtesz, hogy "kívülre" figyelj és ne belülre. De ne hagyd hogy ez a tébolyult világ irányítsa  figyelmed! Legyél Te a magad ura! Legyél meditatív, és fedezd fel a csend üzenetét, halld meg az élet halk iránymutatását, finom terelgetését. És különben is, az állandó nyüzsgés, "csörömpölés" és "ricsajozás", csakis nyugtalanságot szül. Lelj inkább békére, nyugalomra, harmóniára és csendre! Ahogy a tudós idézete is mondja:

----------------------------------------------------------------------------------
"Az embernek minden baja abból származik, hogy nem tud nyugodtan megmaradni a szobájában."
Blaise Pascal
----------------------------------------------------------------------------------


Üdv
A Kolostor Őre


Csak Könnyedén

*******************************************************************************
A MISSZIÓ --> Hiszek abban hogyha minden családban lesz legalább egy, rendszeresen meditáló ember, az mindent meg fog változtatni! Türelmesebb, megfontoltabb, és sokkal kiegyensúlyozottabb lesz az ország. A célom az hogy ez összejöjjön, hiszen ez mindannyiunk érdeke is. Egy sokkal tudatosabb, emelkedettebb és kedvesebb társadalom már igazán ránk fér végre. A kolostoros blog egyszerű, és pénztárca kímélő eszközeivel, na és az internet segítségével ez könnyen elérhető. Ha tetszett ez a mostani bejegyzés, értékesnek, humorosnak, vagy éppen elgondolkodtatni valónak találtad, akkor mindenképp küldd tovább most másoknak is! HAJRÁ!