Vajon az milyen lehet?
Kérdezheti magában kíváncsian minden egyes meditáló, vagy a vallásos, vagy akár az anyagi világon túli dolgokat kereső ember.
De
tényleg, milyen lehet az amikor az Isteni Erő teljes valójában felfedi
magát előttünk?
Sokan erre vágynak egész életükben hogy ezt átéljék, de
ha megtörténne, vajon elbírnák egyáltalán egy ilyen szituációnak a súlyát? Képesek
lennének befogadni azt amit látnak? Mit kezdenének a helyzettel? Azok,
akik egyre "finomabbszinten" élik a mindennapjaikat, azok persze sokszor
érezhetik az Isteni Erő jelenlétét, és a meditáción keresztül a
"kapcsolatot", szinte az "Isten Leheletét". Ez az erő ott van mindig
mindenhol, csakis rajtunk múlik felfedezzük-e, észrevesszük-e csodálatos
működését. Na de most nézzünk egy olyan helyzetet, hogy milyen is volt az, amikor teljesen
megmutatta magát egy fiatalembernek!
A keleti kultúra és miszticizmus egyik legfőbb könyve, a
Bhagavad Gíta. Ebben Krishna Isteni tanításai vannak benne. Ezt valahogy úgy
képzeld el, mint Jézusnak a hegyi beszédét. A tiszta és tömény, velős
útmutatás az embereknek. Isteni kinyilatkoztatás. A Bhagavad Gíta egy
olyan szituációt ír le, amikor éppen egy háború kezdődne, ahol az egyik
fiatalember elbizonytalanodik. És ekkor a barátja, aki a kocsihajtója, aki
történetesen pont Krishna, felfedi előtte az élet misztériumát, az
Isteni Erő játszmáját, és megmutatja Önönmagát is teljes valójában. Ő
maga az Isteni Erő. Ennek a jelenetnek sok minden egyéb mellett az egyik
legfontosabb jellemzője, hogy az emberiség Spirituális Történelmében,
itt először fedte fel magát egy embernek az Isteni Inkarnáció
(megtestesülés) hogy Ő maga az Isten. Krishna volt az első aki ezt
kinyilvánította, és Ő is csupán ennek az egy embernek, Arjunának.
Az Isteni Erő persze mindenhol ott van.
Minden sejtben, atomban, és
bennünk is. Azonban vannak olyan időszakok, amikor teljes valójában
testet ölt a földön. Látszólag ilyenkor úgy néz ki mint egy hétköznapi
ember, azonban nem az. Az ilyen Inkarnációk, mentesek minden földi gyarlóságtól,
és emberi kicsinyességtől, negativításoktól. Ők maguk teljesen
az Isteni Erő emberi testben történő megnyilvánulásai. Ez többször
megtörtént a történelemben hogy így jelent meg közöttünk ez az erő.
Azonban Krishna előtt egyszer sem fedte fel még magát hétköznapi ember
előtt. Az Ősi Guruk is, mind-mind a tiszta Isteni Erő megtestesülései
voltak, de ők sem mondták el ezt az embereknek. Arról nem is beszélve,
hogy meg is mutatták volna magukat teljes valójukban. A Bhagavad Gíta
jelentősége, hogy a bölcs tanításokon túl, Krishna most itt el is mondta
ezt társának Arjunának (ráadásul meg is mutatta magát teljesen). Jézus később aztán már több embernek is elmondta. Tudjuk a történetet, hogy mennyire nem bírták ezt befogadni az
akkori emberek. Keresztre feszítették.
Na de ha megjelenne most itt az Isteni Erő teljes
valójában, be bírnák fogadni az emberek?
Egyáltalán felismernék hogy itt
sétál köztük Jézus, Krishna, Buddha, vagy épp Lao-ce? Vajon mindig férfiként jelenik meg? Szerinted
felismernék az emberek ha most itt megjelenne? Te felismernéd? Mi alapján ismernéd fel? Hogy
olyat mond ami neked tetszik? Hogy olyat mond ami a politikusoknak
tetszik? Hogy akciós áron adja a tanfolyamjait? Mi alapján ismernéd fel
az Istent ha most itt megjelenne, de teljesen hétköznapi emberi formát venne fel? És még
ha fel is ismernéd, a szavait mennyire kezdenéd el mérlegelni,
viszonyítani? Elfogadnád teljesen amit mond, vagy azért szívesen vitába
szállnál vele itt-ott? Mit tennél ha olyat mond, amit Te máshogy
gondolsz? Mit tennél ha olyat mond, ami teljesen ellentmond az általad
korábban elképzelt dolgoknak? Kikérnéd az éppen aktuális asztrológusod véleményét? Az aktuális természetgyógyászod, a gyóntatópapod, a mágus szomszédod, vagy az egyetemi professzorok véleményét kikérnéd? Ők vajon
mit mondanának? 2000 évvel ezelőtt az ilyen emberek mit mondtak Jézusra? No de most mégse ezeken filozofáljunk, hanem térjünk vissza inkább
Krishnához, a Bhagavad Gítához, és a kinyilatkoztatáshoz!
Nézzük hogyan írja le először önmaga Isteni természetét Krishna:
[4. Én feszítettem ki ezt a világegyetemet láthatatlan alakomban; minden élőlény
énbennem lakozik, s nem én tartózkodom bennük. 4.]
[5. Sőt az élőlények sem énbennem tartózkodnak; lásd meg fenséges jóga-[varázslatomat]!
Az élőket hordozza és nem az élőkben tartózkodik élőket éltető énem. 5.]
[6. Ahogy az erős szél a légben szüntelenül szerteszét száll, az összes élőlény
is úgy tartózkodik énbennem, így fogd fel. 6.]
[7. Kuntí fia, a világkorok végén minden lény az én természetembe olvad, majd
új világ kezdetén kibocsájtom őket magamból. 7.]
[8. Önnön természetemből kiindulva bocsájtom ki újra meg újra az élőlények teljes
seregét, akaratuktól függetlenül, a Természet hatalmából. 8.]
[9. S e cselekvésem mégsem béklyóz meg, Kincs Győztese, mert közömbösen hajtom
végre, nem kötődöm e tettekhez. 9.]
[10. A Természet az én irányításommal szül mozgót és mozdulatlant; én vagyok
az Ok, amely forgásban tartja a világot, Kuntí fia. 10.]
[11. Az ostobák lenéznek, amikor emberi testbe öltözöm; nem ismerik fel magasabb
lényemet, minden élő legfőbb urát. 11.]
[12. Téves a reményük, tévesek a tetteik, téves a tudásuk ezeknek az eszteleneknek,
s megtévesztő ördögi, démoni természet hatja át őket. 12.]
[13. De a nagy lelkeket isteni természet hatja át, Prithá fia, s engem imádnak,
más felé gondolatban sem fordulva, mert ismernek, hogy minden lét örök kezdete
én vagyok. 13.]
[14. Örökké engem magasztalnak, szilárd igyekezettel törekednek, áhítattal hódolnak
nekem, szüntelen önfegyelemmel szolgálnak. 14.]
[15. Mások tudás áldozatával áldoznak, így szolgálnak nekem, aki különböző módokon
mindenütt jelen vagyok, egyként és sokféleként. 15.]
[16. Én vagyok az áldozat, én vagyok a szent szertartás, én vagyok az ősöknek
öntött ital, a gyógyfű, a varázsige, a tűz és a tűzbe csorgó vaj, én vagyok
az áldozás. 16.]
[17. Én vagyok a világ atyja, anyja, a Teremtő, az Ősatya, a megismerendő, a
megszentelő, az Óm ige, a Rig-, Száma- és Jadzsur-véda, 17.]
[18. elérendő cél, fenntartó, úr, tanú, barát, hajlék, védelmező, kezdet és
enyészet, szilárd alap, kincs, romolhatatlan csíra. 18.]
[19. Én adom a hőt; az esőt én bocsájtom ki és fogom vissza; halhatatlanság
és halál, lét és nemlét én vagyok, Ardzsuna. 19.]
[20. A Három Védát ismerő, bűntől megtisztult szómaivók* áldozat bemutatásával
óhajtanak az égbe jutni. Ezek Indra boldog egébe emelkednek, s a mennyben csodás,
isteni gyönyörökben lesz részük. 20.]
[21. Élvezik a tágas menny gyönyörűségeit, de azután érdemeik kimerültével újra
halandó világba kerül nek. Akik vágyaikat hajszolják, s a Hármas Tanban [a
Védákban] keresik az üdvöt, jövő s eltűnő lesz az osztályrészük. 21.]
[22. Akik másra nem gondolva, egyedül engem tisztelnek, e lankadatlan jógában
élőknek én osztom ki jutalmukat. 22.]
[23. Akik más isteneket imádnak, s azoknak áldoznak hittel, azok is nekem áldoznak,
Kuntí fia, bár tévesen indulnak el. 23.]
[24. Mert én vagyok minden áldozat átvevője és ura. Ők nem ismernek fel igazi
valómban, ezért újra lebuknak a földre. 24.]
[25. Az istenek tisztelői az istenek közé jutnak; az ősök tisztelői az ősök
közé jutnak; a szellemeknek áldozók a szellemek közé jutnak; a nekem áldozók
hozzám jutnak el. 25.]
[26. Ha valaki áhítattal ajánl fel nekem egy falevelet, virágot, gyömölcsöt,
vizet, a hívő lélek áhítattal nyújtott adományát én átveszem tőle. 26.]
[27. Amit teszel, amit eszel, amit áldozol, amit adsz, amiért vezekelsz, Kuntí
fia, nekem tett felajánlásként végezd. 27.]
[28. Így szabadulsz meg a tettek bilincsétől, amelyek jó vagy rossz gyömölcsöt
teremnek. Ha a lemondás jógájával fegyelmezed lelkedet, megszabadulsz és hozzám
érkezel. 28.]
[29. Nekem egyforma minden élő; nem gyűlölök, nem szeretek. De akik áhítatos
szeretettel tisztelnek, azok énbennem vannak, és én őbennük vagyok. 29.]
[30. Ha akár a legnagyobb gonosztevő engem szeret, mást nem imád, jámbor lelkűnek
kell azt is tartani, mert jó szándék vezeti. 30.]
[31. Hamarosan megigazul, örök béke útjára lép. Hidd meg, Kuntí fia, nem vész
el, aki bennem hisz. 31.]
[32. Aki nálam keres oltalmat, legyen bár bűnből sarjadt pária, nő, közrendű
vagy szolga, a legfelső célhoz jut el. 32.]
[33. Mennyivel inkább a kegyes bráhmanok, hívő királyi bölcsek! Amíg ebben a
múlandó, szenvedéssel teli világban időzöl, szeress engem! 33.]
[34. Reám gondolj, engem szeress, nekem áldozz, engem tisztelj! Ha önmagadat
így fegyelmezed, s bennem bízol, eljutsz hozzám. 34.]
Aztán folytatódik még:
[3. Aki felismeri, hogy nem születtem, nincs kezdetem, s a világ legfőbb ura
vagyok, az a halandó nem téved, és minden bűnétől mentesül. 3.]
[4. Értelem, tudás, tisztán látás, türelem, igazság, fegyelem, nyugalom, öröm,
bánat, lét, nemlét, félelem, biztonság, 4.]
[5. nemártás, egykedvűség, elégedettség, vezeklés, bőkezűség, dicsőség, dicstelenség
- az élők e sokféle létformája mind éntőlem származik. 5.]
és itt:
[20. Tömör fürtű vitéz, én vagyok minden lény bensőjében lakozó énje: én vagyok
az élők kezdete, közepe és vége. 20.]
és itt:
[40. Csodás hatalmam megnyilvánulásainak nincs vége, ellenségeid ostora; mindezt
csak példaként hoztam fel hatalmam terjedelmére. 40.]
[41. Bármely lényben hatalom, fenség vagy erő van, tudd meg, hogy az én dicsőségem
töredékéből származik. 41.]
[42. De mit érsz azzal, ha mindezt a sokféleséget ismered, Ardzsuna? Énem egyetlen
töredékével tartom fenn a Mindenséget. 42.]
Ezek
után pedig Arjuna már nemcsak hallani akart Krishna valódi
természetéről és Isteni Lényéről, hanem látni is szerette volna. Ám
emberi szem ezt nem képes átlátni, belátni, egy ekkora erő működését,
ezért Krishna olyan szemet adományozott ideiglenesen Arjunának, ami
képes ezt felfogni. Nézzük a párbeszédet:
Ardzsuna szólt:
[1. Kegyes voltál hozzám, s feltártad előttem a legnagyobb titkot, a Felsőbb
Én mibenlétét, és szavad eloszlatta tévedésemet. 1.]
[2. A létezők létrejöttét és enyészetét teljességében hallottam tőled, Lótuszlevél-szemű,
s nem-enyésző fenségedet szintén. 2.]
[3. Most úgy, ahogy kinyilatkoztattad magadat, Legmagasztosabb Úr, szeretnélek
látni felséges alakodban, emberek ura! 3.]
[4. Uram, jóga mestere, ha úgy véled, hogy elég erős vagyok elviselni a látványt,
mutatkozz meg előttem örök valódban! 4.]
A Magasztos
szólt:
[5. Nos, Prithá fia, lásd meg százféle és ezerféle megjelenésben, más-más színben
és alakban, más-más módon megnyilvánuló, csodás formáimat. 5.]
[6. Lásd az Áditjákat, Vaszukat, Rudrákat, Asvinokat, Marutokat, s amit még
senki sem látott, láss számtalan csodát, Bháraták hőse!* 6.]
[7. Lásd meg, hogy mozgók és mozdulatlanok teljes mindensége egyetlen helyen:
az én testemben összpontosul, - s ha még bármi mást látni vágysz: lásd, Tömör
fürtű! 7.]
[8. De saját szemeddel nem bírod elviselni látványomat; égi szemet adok néked,
hogy úgy nézd fenséges jógámat. 8.]
Szandzsaja
szólt:
[9. Király, midőn így beszélt Visnu, a jóga hatalmas ura, megmutatkozott Ardzsunának
legfelső, fenséges alakjában. 9.]
[10. Számtalan szája és szeme, számtalan csodás arca volt, számtalan égi ékszert,
számtalan sújtásra emelt égi fegyvert viselt, 10.]
[11. égi virágfüzérek és köntösök ékítették, égi illatszerek és kenetek illatosították,
minden csodát megtestesítő isten volt, végtelen, mindenfelé arccal tekintő.
11.]
[12. Mintha az égen egyszerre ezer Nap fénye tűnne fel, annak a tündöklése hasonlíthatna
e Nagy Lélek ragyogásához. 12.]
[13. Ekkor Pándu sarja megláthatta a számtalan formára bomló, de az istenek
istene testében egyetlen pontban összpontosuló, teljes világot. 13.]
[14. Csodálat fogta el a Kincs Győztesét, haja égnek állt, főt hajtott az istenség
előtt, s összekulcsolt kézzel így beszélt: 14.]
Ardzsuna
szólt:
[15. Istenség, a te testedben látom az összes istent, az élők minden fajtájának
tömkelegét, lótusz-trónján ülve Brahmát, a Teremtőt, az összes szent látnokot,
az égi kígyószellemeket. 15.]
[16. Számtalan karodat, hasadat, szájadat, szemedet látom; alakod mindenfelől
határtalan; sem véget, sem közepet, sem kezdetet nem látok benned, Mindenség
Ura, Minden-alakú. 16.]
[17. Diadémmal, buzogánnyal, hajítókoronggal, mindenfelől sugárzó fénygomolyként
látlak, szemnek alig elviselhetően, lobogó tűz és Nap fényében égve minden irányban
határtalanul. 17.]
[18. Te vagy a megismerendő legszentebb Óm ige [vagy: Brahman], te vagy a mindenség
végső alapzata, te vagy az Örök Törvény változatlan őre, az örökkévaló szellemet
látom benned. 18.]
[19. Nincs kezdeted, közeped, véged, erődnek nincs határa, karjaid végtelenbe
nyúlnak, szemed a Nap és Hold, lobogó tűznek látom szájadat, izzásod perzseli
az egész világot. 19.]
[20. Egymagad betöltöd az ég és föld közötti teret s minden égtájat; csodás,
iszonyú tested látványa remegéssel tölti el a Három Világot. 20.]
[21. Az istenek seregei benned tűnnek el; sokan reszketve, összetett kézzel
zengik nevedet. "Üdv!" szóval, ékes dicshimnuszokkal magasztalnak
szent látnokok és tisztult szellemek seregei. 21.]
[22. A Rudrák, Áditják, Vaszuk, Visvák, Szádhják, Asvinok, Marutok, Ősatyák,
gandharvák, jaksák, démonok, sziddhák seregei mindannyian csodálattal tekintenek
rád. 22.]
[23. Hatalmas tested, sok szájad, szemed, sok hosszú karod, combod, lábad, sok
hasad, sok fogad rémítő látványa, Erőskarú, megremegteti a világokat, s velük
engem. 23.]
[24. Égig érő, számtalan színben lángoló, tátott torkod, izzó, tárt szemed láttán
egész bensőmet remegés fogja el, erőm s nyugalmam odavan, Visnu. 24.]
[25. Végpusztulás tüzeként izzó, szörnyű agyarakkal rakott szájad láttán elhomályosulnak
előttem az égtájak, nem találok menedéket. Irgalmazz, istenek ura, mindenség
otthona! 25.]
[26. Íme, Dhritarástra fiai mindannyian, s velük a földőrző fejedelmek csapatai,
Bhísma, Dróna, a Kocsihajtófi, az engem követő hadvezérekkel együtt 26.]
[27. borzadálykeltő, szörnyű agyarakkal rakott szájaidba özönlenek irammal,
és sokan már szétmorzsolt fejjel csüggenek ki fogaid közéből. 27.]
[28. Mint folyamok tajtékzó hullámáradata rohan a tengerbe, úgy özönlenek lángoló
torkaidba e vitézek tömkelegei. 28.]
[29. Mint éji lepkék csapódnak a tűz lángjába ön-pusztulásukra heves irammal,
úgy áradnak ön-pusztulásukra heves irammal szájaidba a népek. 29.]
[30. Lángnyelveiddel felnyalod-felfalod valamennyi népet szerte a világon. Szörnyű
sugaraid beborítják-felperzselik az egész mindenséget, Visnu. 30.]
[31. Tárd fel, uram, ki vagy, te szörnyalak? Leborulok elébed, istenek feje;
kegyelmezz! Ismerni vágylak, mindenek elseje, mert nem tudom átlátni művedet.
31.]
Arjuna később rettegő félelemmel és elcsukló hangon, meghajolva folytatja:
Ardzsuna
szólt:
[36. Érzékek ura, joggal örvend a világ neved dícséretének, s ragaszkodik hozzád,
míg a ráksaszák rettegve futnak világgá, de a tisztult szellemek mind magasztalnak.
36.]
[37. Hogyan is ne borulnának le előtted, Nagy Lélek, aki a kezdet teremtője
vagy, Brahmánál nagyobb, istenek végtelen ura, mindenek hajléka, elmúlhatatlan,
túl léten és nemléten. 37.]
[38. Az első isten vagy, az ősi Lélek, e mindenség végső alapzata, az ismerő
és a megismerendő, a leg főbb törvény, te feszítetted ki a mindenséget, végtelen
alakú. 38.]
[39. Szél, Halál, Tűz, Víz, Hold, Teremtés Ura, Ősatyák Ősatyja, ezerszeres
üdv, üdv neked, s újólag, ismét üdv, üdv neked! 39.]
[40. Üdv színed előtt és üdv hátad mögött, üdv mindenfelől, te Minden! Erőd
végtelen, hatalmad végte len; magadba foglalod a Mindent, és te vagy a Minden.
40.]
[41. Ha barátomnak vélve, olykor sértőn szóltam: "Hej, Krisna! Hej,Jávada!
Hej, barátom!", akár önteltségből, akár szeretetből, mert nem ismertem
eme nagyságodat, 41.]
[42. vagy tréfálkozva, tiszteletlen voltam pihenés közben, fekve, ülve, étkezéskor,
akár magunk között, akár a többiek előtt, Rendíthetetlen, bocsánatodért esdem
érte, Beláthatatlan! 42.]
[43. Te vagy a mozgó és mozdulatlan világ atyja, legdicsőbb, tisztelendő mestere;
nincs hozzád hasonló a Három Világon, nemhogy nagyobb, te megközelíthetetlen
hatalmú. 43.]
[44. Ezért hódolattal, egész testemmel leborulva előtted könyörületedért esedezem,
imádandó istenség; mint atya fiának, barát barátjának, szerető szerelmesének,
bocsáss meg, isten! 44.]
[45. Csodálat fog el e sosemlátott látványra, de félelem kavarja fel lelkemet;
mutatkozz ismét a szokott alakban, istenség [vagy: megszokott isteni alakodban];
légy kegyes, istenek ura, mindenség hajléka! 45.]
[46. Diadémmal, buzogánnyal, kezedben hajítókoronggal szeretnélek újra látni;
jelenj meg ugyanabban a négykarú alakban, ezerkarú, mindenalakú!* 46.]
A Magasztos
szólt:
[47. Ardzsuna, kegyemet élvezed, ezért mutatkoztam meg előtted énem jógája erejével
magasabbrendű, ragyogó, mindent felölelő, végtelen, őseredeti alakomban, amelyet
rajtad kívül még senki sem látott. 47.]
[48. Sem Véda-tudással, sem áldozatokkal, sem tanulással, sem alamizsnával,
sem szertartásokkal, sem szigorú önsanyargatással nem pillanthatott meg senki
az emberi világban ebben az alakomban kívüled, Kuruk vitéze. 48.]
[49. Ne rettegj, elmédet meg ne zavarja, hogy ezt a szörnyű alakomat láttad;
szűnjék félelmed, nyugodjék meg lelked; láss ismét szokott alakomban. 49.]
Szandzsaja
szólt:
[50. Így beszélt Ardzsunához Vászudéva, s újra saját alakjában jelent meg előtte.
Visszaváltozott nyájas külsejébe a Nagy Lélek, s nyugalmat öntött a rettegő
Ardzsunába. 50.]
Ardzsuna
szólt:
[51. Lelkek leigázója, szokott nyájas emberi alakod láttán magamhoz tértem,
visszanyertem öntudatomat. 51.]
A Magasztos
szólt:
[52. Nagyon nehéz meglátni ezt az alakomat, amelyet most te láttál; az istenek
is szüntelenül arra vágynak, hogy ezt az alakomat megpillanthassák. 52.]
[53. Sem a Védák, sem önsanyargatás, sem adományok, sem áldozatok segítségével
nem vagyok úgy látható, ahogyan most te láttál. 53.]
[54. Csak odaadó áhítattal lehet engem ilyen alakomban megismerni és valómban
látni, Ardzsuna, s belém olvadni, ellenségeid ostora. 54.]
[55. Aki érettem cselekszik, engem tekint legfőbb céljának, engem szeret, dolgokhoz
nem ragaszkodik, egyetlen lény iránt sem táplál ellenséges érzületet, az jut
el hozzám, Pándu sarja. 55.]
Üdv
A Kolostor Őre
Csak Könnyedén
ui: Egyéb, kihagyhatatlan spirituális olvasmányok itt >>
*******************************************************************************
A
MISSZIÓ --> Hiszek abban hogyha minden családban lesz legalább egy,
rendszeresen meditáló ember, az mindent meg fog változtatni!
Türelmesebb, megfontoltabb, és sokkal kiegyensúlyozottabb lesz az
ország. A célom az hogy ez összejöjjön, hiszen ez mindannyiunk érdeke
is. Egy sokkal tudatosabb, emelkedettebb és kedvesebb társadalom már
igazán ránk fér végre. A kolostoros blog egyszerű, és pénztárca kímélő
eszközeivel, na és az internet segítségével ez könnyen elérhető. Ha
tetszett ez a mostani bejegyzés, értékesnek, humorosnak, vagy éppen
elgondolkodtatni valónak találtad, akkor mindenképp küldd tovább most
másoknak is! HAJRÁ!