2010. január 31., vasárnap

Éjszakai fürdőzés a kínai császárral

Most hétvégén mind a két napot rokonlátogatással töltöttem Budapesten, és Pest megyében. Ráadásul úgy alakultak a dolgok, hogy szombat este találkozhattam a "nagy szerelmemmel" is, és eltölthettünk együtt pár csodás órát. Már régóta be akartam Neked mutatni, de mindig halogattam, viszont most annyira szép volt a közös szombat esténk, hogy nem is bírnám ki, hogy ne meséljem el! (-:

Eléggé be volt táblázva a hétvégém, ugyanis a rokonság több ágát is meglátogattam, és be volt osztva minden időm, hogy kivel, hová, mikor és merre megyek. Viszont arra lettem figyelmes, hogy egy elég nagy luk tátong a betervezett programsorozatban. Ez pedig a szombat este volt! Mit is csináljak most, ha már Budapesten vagyok? Ekkor jött az isteni szikra, hogy felkeressem rég nem látott szerelmemet, és eltöltsünk együtt pár édes órát! Izgatott lettem hogy ismét láthatom, és gyorsan telefonon időpontot egyeztettünk. Éppen ráért, mondta mehetek! HIP-HIP-HURRÁÁÁ....

---------------------------------------------
A lepel lehull...
---------------------------------------------
Az igazság az, hogy az életemben, nekem több ilyen szerelmem is van vidéken, de a két igazi, az Budapesten lakik! Akármerre is visz a Sors az országban, a budapestieknek párja nincs, és a szívem mindvégig hozzájuk fog húzni. Amig a fővárosban laktam nagyon-nagyon sok, együtt töltött szép órával ajándékoztuk meg egymást. A szerelmeim pedig nem mások, mint Magyarország, csodálatosan fantasztikus gyógyfürdői!!! A thermál és a gyógyvizünk igazi kincsesbányái. Imádom őket, és évek óta rendszeresen keresem társaságukat, járjak bármerre is az országban! Tudom hogy ez azért egy eléggé költséges "szerelem", de erről majd a bejegyzés vége felé írok, ugyanis a kínai császár bölcsessége kapcsán megértheted, hogy nem is olyan drága mulatság ez, mint amilyennek elsőre látszik! Na de térjünk vissza a mostani budapesti találkámra!

-----------------------------------------------
Randevú az éjszakában
-----------------------------------------------
Jó cimborám, az internet segítségével hamar kiderítettem, hogy egyetlen hely jöhet csak számításba az igen kedvelt időtöltésemhez, a gyógyvízek, a szaunák, és a gőzkamrák adta örömök átéléséhez. Ez pedig a két kedvenc helyem közül az egyik, a Rudas gyógyfürdő volt, ugyanis ott van lehetőség, szombat esti fürdőzésre, 22:00 - 04:00 -ig. Ott a helyem!

A másik nagy kedvenc, és nagy szerelem, a városligetben található Széchenyi fürdő. Ott nagyon sok időt eltöltöttem. Sok-sok kellemes, lazító és igazán pihentető órát. Kellemes gyógyvíz, izzasztó szanuák, csodás gőzkamrák. Fantasztikus! Szeretem a vidéki gyógyfürdőket is, és ha tehetem szívesen is látogatom őket, na de az előbb említett kettő... Az tényleg a szívembe lopta magát!

Még a falakban is benne van a nyugalom, és az emberiség fürdőzésének évszázados, évezredes kultúrája. A történelem hosszú éveit, a fürdőzők gondjait, bajait, örömüket és bánatukat cipelik ezek a falak. Minden bennük van. A sorsok, amiket átadtak a fürdőzők ezeknek a helyeken, ahová megpihenni, ellazulni és feltöltődni jártak mindig is az emberek. Egy ilyen helyen nagyon nehéz "sietni"! Nagyon nehéz idegesnek, aggódónak és feszültnek lenni. A kellemes meleg gyógyvíz, mindent kimos az emberből. Ellazítja, feltölti, "megsimogatja", aztán pedig útjára engedi, vissza a hétköznapok zűrzavarába! De folyamatosan vissza várja, hogy újra és újra megmerítkezhessen a gyógyvíz, áldásos habjaiban.

Ez történt ismét most szombat este. Randevúm volt a Rudas kupolájával, és csodás vizével, gőzkamrájával és az egész hangulatával. Pihenhettem, lazíthattam, meditálhattam a késő esti órákban. Fantasztikus volt...

------------------------------------------------------
A kínai császár bölcsessége
------------------------------------------------------
Valóban költséges egy szerelem ez a fajta vonzalom, hazánk gyógyvizei irányába, viszont amikor a pénz felmerül ezügyben, mindig eszembe jut annak a bizonyos régi korokban élt kínai császárnak a története, akiről a rádióban hallottam. Történt ugyanis, hogy ez a bizonyos császár, ellentétben a mai modern korral, és felfogással, akkor fizetett az udvari orvosainak amikor egészséges volt! Amikor beteg lett, akkor megvonta a fizetséget, és a juttatásokat! Az orvosok mindent meg is tettek, hogy a császár meg ne betegedjen. A sok-sok gyógyfű, és a kínai, természethez közel álló gyógykezelés, mind mind azt szolgálták, hogy a császár erős maradjon, és ellenálló a betegségekkel szemben! Azért ez mennyire más hozzáállás, nem?

Ha beteg lett, az kudarc volt az orvosoknak. Jól látszik tehát, micsoda nagy figyelmet szenteltek a megelőzésnek! Nem akkor kezdtek el orvos után rohangálni, amikor a betegség már ajtóstul rontott a házba, hanem még jóval előtte! Na, valahogy így vagyok én is ezekkel a fürdőzésekkel.

Nagyon sok pénzt el tudunk költeni felesleges és haszontalan dolgokra. Észre sem vesszük, és szinte szó szerint az ablakon engedjuk ki a gáz, az áram, a víz, a telefon, és még sorolhatnám milyen számlák, összegének egy részét! Ha tudatosabban oda tudunk figyelni a pénzügyekre, akkor bizony azért juthat olyan dolgokra, amelyek tényleg a megelőzést szolgálhatják. Legyen szó, akár egészségesebb étkezés, sport, fürdőzés, vagy bármi egyéb olyan dologra, ami mind mind az segítheti elő, hogy az "udvari orvosaid" elégedetten dőljenek hátra, hogy bizony itt kérem szépen minden rendben megy, a császár erős, és egészséges...

* * * * * * * * * * * * * * *

Túl a víz kellemességén, azért spirituális és finomszinteken bizony megvan ezeknek az alapelemknek a jelentőssége az életünkben. Meg lehet tanulni, hogy a természet erőit, ezeket az alapelemeket hogyan tudjuk használni az energiaközpontjaink, és energiacsatornáink feltöltésére. Föld, víz, tűz, levegő, éter... mind-mind arra várnak, hogy felfedezzük a nagyszerűségüket, és egyre inkább segíthessék a mindennapjainkat! Ennek a HOGYANját, pár nagyon egyszerű, könnyen alkalmazható technikát mindannyian el tudunk sajátítani, meg tudunk tanulni! Még Te is! Az ember megtanulja, aztán pedig pár percet rászán erre a napjaiból, és akkor bizony sokkal, de sokkal természetközelibb, energikusabb, tudatosabb, és meditatívabb életet tud élni!

Természetesen ilyenekről is bőven hallhatsz majd a Meditatív Szombatok Pécsen című programsorozat keretein belül! És ne hogy azt hidd, hogy elméleti "észosztás" lesz! Nem-nem. Gyakorlat és tapasztalás.

Gyere el Te is,
és lesd el azokat a technikákat, amelyek kiegyensúlyozottabbá,
és sokkal boldogabbá fogják tenni az életedet >>



Üdv
A Kolostor Őre


Csak Könnyedén

.