2009. április 29., szerda

Izgultam kicsit, amikor először...

...mentem csoportos, kollektív meditációra. Előtte sokat olvastam a meditációról, és próbálkoztam is a magam módján, de nem jött "átütő siker", nem kaptam olyan állapotot, amit mélyen belül éreztem hogy van, hogy létezik, csak rá kell találjak.

------------------------------------------------------------------------
Történet, amiben lehet hogy magadra ismersz!
------------------------------------------------------------------------

Aztán ahogy kezdtem járni a csoportos, sahaja jóga meditációkra, egyre inkább éreztem, hogy igen, EZ AZ! Megtaláltam amit kerestem. Sőt, ezeken a közös meditációkon tanultam olyan gyakorlatokat (amiket itt a blogban is megtalálsz) amelyekkel már otthon is könnyebben ment a meditáció. Bár az elején még nem annyira, de aztán szépen lassan belejöttem. Viszont még akkor sem volt olyan "erős", olyan mély, mint amikor a heti, 20-30 fős, közös meditációkon voltam. Azok után napokig emelkedett állapotban voltam. Olyanban, amiből nehezen billentettek ki a hétköznapok "nehézségei", viszont pár nap múlva ez mégis elmúlt. Könnyebben magával rántott a türelmetlenség, a stressz, és ezek a lehúzós dolgok. (ismerős?)

Ilyenkor próbálkoztam otthon egyedül meditálni, ami szépen alakult is, de még inkább, egyre erősebben vágytam a közös, kollektív "emelkedésre". Szépen lassan megértettem, hogy bármekkora "rutint" is fogok szerezni a meditációban, az egyedüli elmélyedésnél, a közös az sokkal több tud lenni...

------------------------------------------------
Mit fogsz látni ha visszanézel?
------------------------------------------------

Ezeken a heti programokon, sokszor néztünk régi videó felvételeket Shri Matajival kapcsolatban. Egy-egy programját, beszédét, vagy ilyeneket. Láttam olyat, amikor Shri Mataji együtt meditál több száz jógival, néha több ezerrel!!! Annak tudatában, hogy már a kissebb létszámú csoportos meditációban is milyen felemelő dolgokat tapasztaltam, kezdtem átérezni milyen is lehet ez, több ezer emberrel együtt.
(remélem ilyen tapasztalásban is lesz részed!)

A videófelvételeken fel voltak tüntetve a dátumok is. Fura volt olyan évszámokat látni, amikre visszaemlékezve, többek közt én még javában a kocsmákat jártam, és igazán "tudatlan" életet éltem. És akkor ott a videón pedig azt látom, hogy emberek már akkor, a békéjüket, a nyugalmukat, az igazi függetlenséget, és a szeretet keresve meditálnak közösen. Fölé emelkedve ezáltal a hétköznapok összes nyűgén, és bánatán. Észlelve a tudatosság, az éberség, és a spirituális élet, egyre inkább kibontakozó vibrációit.

Akkor ott ez mindig megjelent bennem, hogy micsoda párhuzamos fejlődés történik, milyen csoda is az élet. Emberek már fejest ugranak egy sokkal tudatosabb és meditatívabb életbe, amikor én még.... (-:
Persze nem bántam, hiszen tudtam hogy mindennek megvan az ideje, minden és mindenki a maga útján fejlődik, úgy halad ahogy, de jó volt így "visszanézni".

Te vajon hogyan fogsz pár év múlva "visszanézni",
ezekre a mostani évekre, hónapokra, hetekre, vagy akár napokra?


Például itt van ez a mostani május 9 -i közös meditáció!
Mit fogsz látni ha visszanézel? Ez is csak egy ugyanolyan szombat este volt mint a többi? Mit fogsz látni? Felszínes figyelemmel vettél részt a saját életedben, vagy inkább a tudatosság útjára lépve próbáltál önmagad mélyére nézni?

Mit mutat majd a "filmed"?
Építő, vegetáló, vagy inkább romboló tevékenység jellemzi majd ezt a szombat estédet? Ki, vagy mi fogja irányítani ezt? A divat? A lustaság? A közöny? A megszokások? A média? Esetleg Te magad?

Összefoglalva:
Mit fogsz tenni akkor, és miért, és mit fogsz erről gondolni, ha 10 év múlva visszanézhetnéd a "filmedet", ezt a szombati napodat?

MIT és MIÉRT?
Nem olyan könnyű kérdések, mint amilyennek elsőre tűnnek!
Életed minden pillanatában (!!!) felteheted magadnak, hogy MIT teszel, és MIÉRT? Ekkor a figyelem, KÍVÜLRŐL, BELÜLRE kerül. Ekkor indulhat el az utazás önmagadba, hogy megértsd a szándékaidat, a motivációidat, a gyengeségeidet, az erősségeidet stb. stb. ...

Minnél gyakoribbá, éberebbé, és tudatossabbá válik ez a befelé figyelésed, annál inkább a közelébbe kerülhetsz a "megvilágosodásnak"...
A semmilyen külső dologtól nem függű, meditatív, igazán felemelő, derűs, kiegyensúlyozott, Buddha mosolyával, és Jézus Szeretetével rendelkező pillanatoknak...

----------------------------------------------------------------
PROGRAMTERV a TELIHOLDHOZ!
Megnyílik a "meditáció haladóknak" szoba!!!

----------------------------------------------------------------

Otthonról, a kedvenc szőnyegeden, vagy karosszékedben ülve próbálhatod ki a közös, csoportos meditáció örömeit!
A május 9 -i Teliholddal kapcsolatban fogunk együtt meditálni!

Hogy is lesz ez kivitelezve?
Aznap találsz majd itt két meditációt a blogon, amit a bátrabbakkal, a kísérletezőbb kedvű olvasókkal együtt fogunk elvégezni! A két meditációból az egyik lehet hogy ismerős lesz Neked (majd kiderül hogy miért ezt válaszottam, mi is a jelentőssége), viszont a másik egy teljesen új lesz!

Vagyis hogy "ősrégi", ugyanis ez egy nagyon régi "mantra", egy régi keleti ima, ami a Teliholdas éjszaka meditációjához kapcsolódik! Szóval itt a blogon még új, viszont a régi keleti hagyományokban gyökerezik, és ami még a + különlegessége, hogy magyarra lefordítva hallhatod, így még érthetőbb is lesz!

Mitől lesz ez csoportos meditáció?
Lesz egy kb. 3 órás esti idősáv, és akkorra kérlek majd meg Téged, hogy végezd el ezt a meditációt. Én is akkor fogom megcsinálni a gyakorlatot. Nyugi, a gyakorlat maga, azért nem 3 órás! (-:

Ezt az idősávot csak azért találtam ki, hogy nagyvonalakban ekkorra tájoljuk magunkat a meditációra, és akkor remélem hogy minél többen, éljünk bárhol is, egy dolgon lesz a figyelmünk! Együtt fogunk meditálni! Ez nagyon nagy ERŐ! Ha embereknek ugyanazon a dolgon van a figyelmük, és ráadásul ez még egy olyan dolog is (a meditáció) ami túlvan mindenfajta fizikai korláton, akkor ez a meditáció által megtisztított "figyelem" összeadódik, sokszorozódik, és nagyon kedvező hatásokat ad a "benne résztvevőknek"!

Mintha megyújtanál egy gyertyát, örülnél a fénynek, és egyszercsak meggyúlna körülötted többszáz! Micsoda fény, micsoda világosság, micsoda öröm lenne ott! (-:
Na ez lesz, csak nem fizikai szinten! Úgyhogy ne is a fizikai érzékszerveidtől várd majd a "jelzéseket"! (-:

A 3 órás idősávon belül természetesen Te döntöd el, hogy mikor csinálod meg. Igyekszem majd minél több emberhez eljutattni ezt az üzenetet azért, hogy bármikor is végzed majd el ezt a meditációs gyakorlatot a 3 órán belül, éppen akkor más is "jelen legyen" ebben a dimezióban! Együtt tudj meditálni másokkal, és így közösen erősítsük egymást!
Ehhez az kell, hogy betartsuk ezt a 3 órás idősávot, és minél több embert értesítsünk erről!

Kérlek,
legyél jelen bárhol, bármilyen fórumon, vagy emailező közösségben, ha egy módod van rá, tudasd másokkal is ezt a mostani közös, május 9-i Telihold meditációnkat!


Már most értesítsd őket, nehogy lemaradjanak!

Én kb. 140-160 olyan emberrel fogom ezt tudatni, aki több-kevesebb rendszerességgel olvassa ezt a blogot, és egyáltalán nem is ismerem őket személyesen!
Kb. 30-40 olyan olvasóval is, akit személyesen is ismerek, és ezenkívül, plusz megpróbálom még egyéb más, de a meditáció iránt mindenképp érdeklődő embernek eljuttatni ezt a lehetőséget!

Küld tovább mindenkinek, akinek csak tudod,
MEDITÁLJUNK EGYÜTT!!!




Üdv
A Kolostor Őre


Csak Könnyedén

ui: A következő bejegyzésben pedig azt a másik új elemet olvashatod, amelyik a május 9 -i Teliholdkor fog először debütálni itt a blogon, és Az Élet Bölcsességének Kiskönyve! címet kapta!